Географія 7 клас
26.05. ТЕМА. Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. Дослідження 5 Шляхи розв’язування екологічних проблем
26.05. ТЕМА. Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. Дослідження 5 Шляхи розв’язування екологічних проблем
ЗАВДАННЯ: підготувати виступ або презентацію за темами (на вибір) :
1) Основні
види та джерела забруднення навколишнього середовища.
2)
Екологічні кризи в історії розвитку людства.
3)
Наслідки забруднення атмосфери, гідросфери, літосфери.
4)
Найбільш забруднені райони Землі.
5) Аналіз
причин та наслідків забруднення своєї місцевості.
6)
Прогнози вчених щодо подальшого розвитку екологічної ситуації на Землі.
7) Шляхи подолання
наслідків забруднення Землі
29.05. ТЕМА.Міжнародне співробітництво у розв’язанні екологічних проблем. Міжнародні організації з охорони природи.
Завдання необхідно виконати до 29 травня
Повідомте учням19.05. ТЕМА. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків
ЗАВДАННЯ: виписати з відео температурний режим "літа", "зими", тварин Північного Льодовитого океану.
22.05. ТЕМА. Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Наслідки використання ресурсів людиною. Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландшафти
ЗАВДАННЯ: з відео запишіть основні види природних багатств та наслідки, їх використання.
12.05. ТЕМА. Географічне
положення океану Індійського океану. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ
і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив Індійського
океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. Первинний інструктаж з БЖ Практична робота ( підсумкова )№ 12 (продовження) Позначення географічних об’єктів та течій Індійського океану на
контурній карті
РОБОТА В ЗОШИТІТема. Позначення географічних об’єктів та течій Індійського океану на контурній карті
Мета: означити на контурній карті основні географічні об’єкти та течії Індійського океану, запам’ятати їх місцезнаходження
Обладнання: фізична карта світу, контурні карти ( карта:Індійський океан), зошити, підручники, інструктивні картки до практичної роботи.
Хід роботи
Первинний інструктаж з БЖ
1. Робота в контурній карті.
Завдання. Позначте на контурній карті географічні об’єкти Індійського океану моря: Аравійське, Червоне;
затоки: Бенґальська, Аденська, Велика Австралійська;
острови: Мадагаскар, Шрі-Ланка, Суматра; Зондський глибоководний жолоб;
підводні хребти: Західноіндійський, Аравійськоіндійський;
течії: Сомалійська, Мадагаскарська.
15.05. ТЕМА. Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна.Первинний інструктаж з БЖ Практична робота ( підсумкова )№ 12 (закінчення) Позначення географічних об’єктів Північного Льодовитого океану на контурній карті
затоки: Бенґальська, Аденська, Велика Австралійська;
острови: Мадагаскар, Шрі-Ланка, Суматра; Зондський глибоководний жолоб;
підводні хребти: Західноіндійський, Аравійськоіндійський;
течії: Сомалійська, Мадагаскарська.
2. Висновок.
Нагадування: назви географічних об'єктів пиши з великої букви розбірливо, течії холодні (синім олівцем позначай), теплі(червоним олівцем позначай), умовні позначки зазначай.
15.05. ТЕМА. Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна.Первинний інструктаж з БЖ Практична робота ( підсумкова )№ 12 (закінчення) Позначення географічних об’єктів Північного Льодовитого океану на контурній карті
РОБОТА В ЗОШИТІ
Тема. Позначення географічних об’єктів та течій Північного Льодовитого океану на контурній карті
Мета: означити на контурній карті основні географічні об’єкти та течії Північного Льодовитого океану, запам’ятати їх місцезнаходження
Обладнання: фізична карта світу, контурні карти ( карта:Північний Льодовитий океан), зошити, підручники, інструктивні картки до практичної роботи.
Хід роботи
Первинний інструктаж з БЖ
1. Робота в контурній карті.
ЗАВДАННЯ. Позначте на контурній карті моря: Ґренландське,
Норвезьке, Баренцове, Біле, Карське, Лаптєвих, Східно-Сибірське, Чукотське, Бофорта;
острови: Ґренландія,
Земля Франца-Йосифа, Нова Земля, Північна Земля, острів Врангеля, Канадський Арктичний архіпелаг; півострови: Скандинавський,
Таймир;
улоговини: Канадська, Нансена; підводні хребти: Ломоносова, Менделєєва;
Трансарктичну течію.
2. Висновок.
Нагадування: назви географічних об'єктів пиши з великої букви розбірливо, течії холодні (синім олівцем позначай), теплі(червоним олівцем позначай), умовні позначки зазначай.
05.05. ТЕМА. Географічне
положення океану Атлантичного океану. Рельєф дна. Первинний інструктаж з БЖ. Практична робота ( підсумкова ) № 12 (продовження) Позначення географічних об’єктів та течій Атлантичного океану на
контурній карті
РОБОТА В ЗОШИТІПрактична робота ( підсумкова ) № 12 (продовження)
Тема. Позначення географічних об’єктів та течій Атлантичного океану на контурній карті
Мета: означити на контурній карті основні географічні об’єкти та течії Атлантичного океану, запам’ятати їх місцезнаходження
Обладнання: фізична карта світу , контурні карти ( карта:Атлантичний океан), зошити, підручники, інструктивні картки до практичної роботи.
Хід роботи
Первинний інструктаж з БЖ
1. Робота в контурній карті.
Завдання. Позначте на контурній
карті підводні хребти: Північноатлантичний, Південноатлантичний;
моря:
Карибське, Сарґасове, Балтійське, Північне, Середземне, Чорне, Азовське,
Уеделла; затоки:
Мексиканська, Св. Лаврентія, Ла-Плата, Біскайська, Ґвінейська;
півострови:
Лабрадор, Флорида, Скандинавський, Піренейський, Апеннінський, Балканський;
острови: Великобританія, Ірландія, Ісландія, Куба,
Гаїті, Пуерто-Ріко, Ньюфаундленд;
течії: Ґольфстрім,
Північноатлантична, Канарська, Лабрадорська.
2. Висновок.
Нагадування: назви географічних об'єктів пиши з великої букви розбірливо, течії холодні (синім олівцем позначай), теплі(червоним олівцем позначай), умовні позначки зазначай.
28.04. ТЕМА. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей та прилеглих материків.
Перегляньте відео урок та виконайте тести.
Завдання необхідно виконати до 28 квітня 20:00
21.04. ТЕМА. Контрольна робота № 2 з теми "Євразія"
Завдання необхідно виконати до 21 квітня 19:00
24.04. ТЕМА. Географічне положення Тихого океану. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна.
Практична робота( підсумкова )№ 12 (початок)
Тема. Позначення географічних об’єктів та течій Тихого океану на контурній карті
Мета: означити на контурній карті основні географічні об’єкти та течії Тихого океану, запам’ятати їх
місцезнаходження
Обладнання: фізична карта світу , контурні карти ( карта:Тихий океан), зошити,
підручники, інструктивні
картки до практичної роботи.
Завдання. Користуючись картами атласу, позначте на контурній карті й запам’ятайте положення основних географічних об’єктів:
моря: Берингове,
Охотське, Японське, Жовте, Східнокитайське, Південнокитайське, Філіппінське,
Коралове, Фіджі, Тасманове; затоки: Аляска, Каліфорнійська;
острови: Алеутські,
Курильські, Японські, Філіппінські, Нова Ґвінея, Нова Зеландія, Гавайські, Соломонові,
Тонґа; півострови: Аляска, Камчатка, Каліфорнія;
жолоби: Маріанський,
Алеутський, Чілійський; улоговини: Східна, Південна.
Переглянь відео.
ЗАВДАННЯ: випиши найбільші держави Європи, познач на контурній карті(Політична карта Євразії)всі держави Європи з їх столицями.
17.04. ТЕМА. Найбільші держави Азії.
Переглянь відео.
ЗАВДАННЯ: випиши найбільші держави Азії, познач на контурній карті (Політична карта Євразії) всі держави Азії з їх столицями
07.04. ТЕМА. Вертикальна поясність. Зміни природи
Євразії людиною. Найвідоміші об’єкти, занесені до Списку природної спадщини
ЮНЕСКО.
МЕТА УРОКУ:
-
освітня: сформувати знання про висотну
поясність Євразії та закономірності її розміщення; вдосконалювати практичні
уміння та навички характеризувати природні зони в горах за тематичними картами
атласу;
-
розвиваюча: формувати науковий світогляд,
розвивати аналітичне мислення, уміння робити висновки й узагальнення, сприяти
розвитку інтересу до природи свого материка;
-
виховна: виховувати любов до природи Землі,
її багатств, уміння працювати в колективі.
ОБЛАДНАННЯ: оформлення дошки, фізична карта
Євразії, кліматична карта Євразії, підручники, атласи, картки із зображеннями
природи та висотної поясності в Альпах та Гімалаях.
ТИП УРОКУ: урок формування нових знань.
ХІД УРОКУ
I.
ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
1. Організація
уваги й роботи учнів
Привітання учителя, перевірка готовності школярів до уроку
та перевірка відсутніх
2. Повідомлення
теми, мети й завдань уроку.
3. Мотивація
навчальної діяльності учнів:
Урок я хочу
почати з давньої легенди про старійшину далекого села біля гір Кавказу, який
відправляв юнаків на високу гору. Бо кожному з них хотілося довести, що
найсміливіший він, найвитриваліший.
...Ідіть,
поки вистачить сил.Якщо тяжко буде- повертайтеся назад, але нехай кожний
принесе мені гілочку з того місця, відкіля повернув додому.
Перший
повернувся з гілочкою дуба.
-Ні,
недалеко ти дійшов, тільки трохи піднявся...
Другий
приніс гілку бука, а невдовзі з явився і третій з гілкою ялини.
-Молодець,
юначе, далеченько піднявся,- мовив дідусь.
Довго не
було четвертого хлопця, і як же були здивовані його товариші, тому , що в руках
юнака не було нічого
- Тобі не
потрібна гілка,- усміхнувся старий.- Перемога сяє у твоїх очах, твоєму
голосі.Це одна з вершин твого життя. Ти бачив гору у всій ії величі.
- Чому
дідусь похвалив юнака, адже той не приніс нічого?
- Сьогодні
кожному з вас потрібно буде піднятися на свою гору. І якщо все виконаєте
правильно, то опинетеся на вершині гори і в ваших очах буде сяяти перемога, бо
ви підкорите ще одну вершину знань.
II. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Актуалізація
опорних географічних знань учнів
Прийом «Інтелектуальна розминка».
1)
На території материка Євразії є природні зони…
2)
Песець – тварина, характерна для природної зони …
3)
Охарактеризуйте тваринний та рослинний світ пустель та
напівпустель.
2. Виклад
основного матеріалу
Прийом «розповідь вчителя»
Висотна
поясність у горах материка
Гори
займають майже половину території Євразії. Найбільш яскраво в Європі висотна
поясність виявляється на південних схилах Альп, а в Азії – на південних схилах
Гімалаїв.
Висотна поясність
Альп
Альпи
розташовані в межах помірного поясу. На їх південних схилах випадає багато
опадів – до 3 000 мм за рік. Нижній пояс до висоти 1 000 м утворюють
широколисті ліси з дуба, каштана, граба, ясена, бука. Вище ростуть мішані ліси
з бука і ялиці, які з висотою змінюються на хвойні ліси, де крім ялиці ростуть
ялина, модрина, сосна.
Мішані ліси . Хвойні ліси
Вище росту дерев у горах заважають сильні вітри, різкі коливання температури повітря та короткий теплий сезон. Тому на висотах понад 2 000 м розташовані субальпійські луки. В їх рослинному покриві переважають високі багаторічні трави. Серед них трапляються зарості ялівцю та рододендрона, який має великі яскраві квіти червоного, лілового, жовтого чи білого кольорів. Поширені криволісся з гірської сосни, гілки якої притиснуті вітрами до землі.
Субальпійські луки
Над субальпійськими розташовуються альпійські луки – пояс низькорослих трав, що мають яскраві квіти. Ще вище в холодному кліматі можуть вижити тільки мохи і лишайники на скелястих виступах. На межі зі сніговою лінією росте едельвейс – трав’яниста рослина, яка має красиві сніжно-білі квіти у вигляді багатопроменевої зірки. На висоті 3 000 м за сніговою лінією лежить пояс снігів і льодовиків.
v
Аналоги яких природних зон є в Альпах?
v
Як розвинуте господарство в гірській
місцевості?
Альпійські луки
Альпійські луки
Висотна
поясність Гімалаїв
У Гімалаях – найвищих горах світу – через їх географічне
розташування в субекваторіальному й тропічному поясах та грандіозну висоту
спостерігається планетарний максимум висотної поясності. Це означає, що
піднімаючись південними схилами від підніжжя до вершин, можна побувати в
усіх природних зонах світу:
від вологих субекваторіальних лісів до високогірної тундри.
Так, біля підніжжя, там де рівнина переходить у передгір’я, тягнеться пояс субекваторіальних вічнозелених болотистих джунглів – тераїв. У цьому поясі ростуть пальми, мімоза, банан, перевиті ліанами. Трави сягають заввишки 5 м. У густих заростях водяться такі великі тварини, як слони, носороги, буйволи. У лісі багато мавп. Із хижаків водяться тигр і леопард. Колись у тераях були поширені озера і болота, що кишіли малярійними комарами. Нині вони здебільшого осушені.
Тераї
Вище джунглів до висоти 1 200 м розташовується пояс вічнозелених тропічних лісів, де ростуть салове дерево, деревовидні папороті, бамбук і численні ліани. Його змінює пояс субтропічних лісів з вічнозелених (сосна, дуб) і листопадних (магнолія, клен, каштан) дерев. На висотах вище 2 000 м панують широколисті ліси помірного поясу з дуба, клена, каштана, які переходять у хвойні ліси із сріблястої ялиці, гімалайської ялини, модрини. Підлісок утворюють густі зарості рододендронів. Верхня межа лісу проходить на висоті 3 500 м.
Модрина
Вище ліси розріджуються і змінюються субальпійським поясом з високотравними луками і чагарниками з ялівцю та рододендрона. Над ними розташовуються альпійські луки, де примули, анемони, маки утворюють барвисті трав’яні килими. На відмітках 5 500 – 6 000 м проходить снігова лінія, за якою – пояс вічних снігів і льодовиків.. Отже, жодні гори світу не мають таких колосальних контрастів ландшафтів, як Гімалаї.
У Гімалаях у верхніх поясах зустрічається чорний гімалайський ведмідь, який на відміну від бурого ведмедя має на грудях на чорному хутрі білу пляму у вигляді літери V. До висоти 5 000 м піднімається сніжний барс. Мускусні олені (кабарги), дикі гірські барани й кози здатні долати скелясті стрімкі уступи.
Так, біля підніжжя, там де рівнина переходить у передгір’я, тягнеться пояс субекваторіальних вічнозелених болотистих джунглів – тераїв. У цьому поясі ростуть пальми, мімоза, банан, перевиті ліанами. Трави сягають заввишки 5 м. У густих заростях водяться такі великі тварини, як слони, носороги, буйволи. У лісі багато мавп. Із хижаків водяться тигр і леопард. Колись у тераях були поширені озера і болота, що кишіли малярійними комарами. Нині вони здебільшого осушені.
Тераї
Вище джунглів до висоти 1 200 м розташовується пояс вічнозелених тропічних лісів, де ростуть салове дерево, деревовидні папороті, бамбук і численні ліани. Його змінює пояс субтропічних лісів з вічнозелених (сосна, дуб) і листопадних (магнолія, клен, каштан) дерев. На висотах вище 2 000 м панують широколисті ліси помірного поясу з дуба, клена, каштана, які переходять у хвойні ліси із сріблястої ялиці, гімалайської ялини, модрини. Підлісок утворюють густі зарості рододендронів. Верхня межа лісу проходить на висоті 3 500 м.
Модрина
Вище ліси розріджуються і змінюються субальпійським поясом з високотравними луками і чагарниками з ялівцю та рододендрона. Над ними розташовуються альпійські луки, де примули, анемони, маки утворюють барвисті трав’яні килими. На відмітках 5 500 – 6 000 м проходить снігова лінія, за якою – пояс вічних снігів і льодовиків.. Отже, жодні гори світу не мають таких колосальних контрастів ландшафтів, як Гімалаї.
У Гімалаях у верхніх поясах зустрічається чорний гімалайський ведмідь, який на відміну від бурого ведмедя має на грудях на чорному хутрі білу пляму у вигляді літери V. До висоти 5 000 м піднімається сніжний барс. Мускусні олені (кабарги), дикі гірські барани й кози здатні долати скелясті стрімкі уступи.
Повсюдно
поширені гризуни, особливо підкоришники. Багато птахів, серед яких фазан данфе,
дикий індик улар.
Прийом «Роблю висновок»
v
Які пристосування до життя мають
тварини у верхніх поясах гір?
v
Яке господарство веде населення у
горах? Чому саме ці види господарювання?
v
Я розвинений туризм в Гімалаях?
III. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й
СИСТЕМАТИЗАЦІЯГЕОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
Прийом «Бліцопитування»
1)
Чому з
підняттям у гори змінюються ґрунти та рослинний покрив?
2)
Чому в Альпах
відсутній гірський пояс тропічних вічнозелених лісів?
3) На скільки
Гімалаї вищі за Альпи? Користуючись мал.. на с. .. розкажіть, як змінюються
висотні пояси в Гімалаях.
4)
Як діяльність
людини позначилася на природі гір?
5)
У Гімалаях
висотна поясність представлена всіма висотними поясами Землі. Жодні гори світу
не мають такого різноманіття ландшафтів. Поміркуйте, які два основні чинники
обумовили цей планетарний максимум
IV. КОМЕНТОВАНЕ ПОЯСНЕННЯ
ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Опрацювати (54 новий підручник), (59 старий підручник) параграф підручника, підготувати інформацю про 1 об’єкти Світової спадщини
ЮНЕСКО.
Д/з: параграф 55 новий підручник до с. 215, параграф 61 старий підручник.
Виписати по порядку найчисельніші народи земної кулі, що живуть у Євразії
Немає коментарів:
Дописати коментар