неділя, 5 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання. Хімія 7 клас.


ХІМІЯ 7 клас
25.05. ТЕМА. Повторення: Розв’язання розрахункових задач: «Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.»
ЗАВДАННЯ: повторити & 16, с.97 № 121,122- розв'язати задачі (звертаємо увагу на оформлення задач.)




27.05. ТЕМА. Екскурсія Краєзнавчий музей.
https://www.istpravda.com.ua/articles/509105b16e801/
Завдання: зайти  за посиланням, переглянути матеріал, написати 5 речень вражень від побаченого.






18.05. ТЕМА. Повторення: Розв’язання розрахункових задач:«Обчислення масової частки елемента в складній речовині»


ЗАВДАННЯ: переглянути відео, розв'язати задачі
Задача1. Яка маса алюмінію в алюміній оксиді (Al2O3) масою 200г, якщо відомо, що масова частка Алюмінію в сполуці становить 53 %.


Задача 2. Вивести формулу речовини, що складається із 75 % Карбону і 25 % Гідрогену.





13.05. ТЕМА. Повторення: Взаємодія кисню з простими та складними речовинами. Взаємодія води з оксидами.



ЗАВДАННЯ: виписати по 2 приклади реакцій "Взаємодія кисню з простими речовинами", "Взаємодія кисню з складними речовинами", "Взаємодія води з оксидами".




    04.05.  ТЕМА.  Контрольна робота №2
Система оцінювання:
Завдання    1-4  – тестові, кожне завдання оцінюється по 0,5 бала, у сумі перші 4 завдань – 2 бал;
Завдання    5-6  оцінюються по 1,5 балу, разом за  6  правильно виконаних завдань  - 5 балів;
Завдання    7-8  оцінюються по 2 бали, разом за  8  правильно виконаних завдань -9 балів;
Завдання 9 пропонується виконувати учням, які претендують на оцінку 12 балів, оцінюється в 3 бали.
Таким чином, максимальна оцінка за правильно виконану роботу становить 12 балів.
Попередження робота виконується 40 хв., пишемо на подвійних листах в клітинунку фото виконаних робіт надсилайте на вайбер, останні строки 11.00. Після 11.00 завдання вилучаються. Варіанти з прізвищами. 
Варіант № 1 (Філатов,  Ягирський, Гринь, Коваленко, Лесик, Олексін)

І рівень (0,5 бала)
1. Кисень першим відкрив:

а) Дж. Прістлі;                         

б) К. Шеєле;

в) Мао-Хоа;                             

г) А. Лавуазьє.

2. Яка валентність Феруму у Fe2O3?

а) II;                                       

б) I;

в) IV;                                      

г) III.

3. «Вода» - традиційна назва сполуки із формулою Н2О. Якою є її хімічна назва
а) гідроген оксид;
б) гідроген пероксид;
в) гідроген хлорид ?

4. За звичайних умов вода:  1)  безбарвна рідина, 2) має смак, 3) не має запаху, 4) замерзає  при  -1 С. Виберіть правильну відповідь:
а) 1, 2;
б) 1, 3;
в) 2, 3;
г) 3, 4.
ІІрівень ( 1,5 бала)

5. Установіть відповідність між вихідними речовинами й продуктами реакцій:

1) K i Cl2                    а) CO2

2) C i O2                     б) BaS

3) Ba i S                      в) KCl

4) K і O2                     г) K2O

                                    д) CuO

6. Знайдіть відповідність між назвами й формулами таких речовин:

1) Сульфур(IV) оксид      а) BaO

2) Фосфор(V) оксид        б) CaI2

3) Кальцій йодид            в) P2O5

4) Барій оксид                г) SO2

5) Нітроген(II) оксид       д) FeCl2

6) Ферум(II) хлорид        е) NO

ІІІрівень ( 2 бала)
7. Складіть рівняння реакцій за наведеними схемами:

а) CH4 + O2  CO2 + H2O

б) P + O2   P2O3

8. Допишіть рівняння хімічних реакцій:

а) Fe + O2

б) FeS + O2

ІV рівень ( 3бала)

9.  Обчисліть і вкажіть масу сульфатної кислоти, що міститься у розчині масою 400г з масовою часткою кислоти 0,6
Варіант № 2 (Варнавський, Клименко, Колтко, Ляшенко, Прихідна, Фурсова)

І рівень (0,5 бала)
1. Першим дослідив властивості кисню:

а) К. Шеєле;

б) А. Лавуазьє;

в) Мао-Хоа;

г) Дж. Прістлі.

2. Яка валентність Купруму в оксиді CuO?

а) II;                               

б) I;

в) IV;                              

г) III.

3. Відносна молекулярна маса води:
а) 10;
б) 18;
в) 28.

4. За звичайних умов вода:  1) не має смаку, 2) має запах, 3)  має густину 1,2 г/см3, 4) замерзає  при  0 С. Виберіть правильну відповідь:
а) 1, 2;
б) 1, 3;
в) 1, 4;
г) 2, 4.
ІІрівень ( 1,5 бала)
5. Знайдіть відповідність між вихідними речовинами і продуктами реакцій:

1) Cu i O2                 а) CaCl2

2) Li i Br2                 б) CuO

3) Ca i Cl2                 в) LiBr

4) Ca і O2                  г) CO

                             д) CaO
6. Знайдіть відповідність між назвами й формулами таких речовин:

1) Карбон(IV) оксид       а) MgO

2) Калій оксид               б) CaCl2

3) Кальцій хлорид          в) CuCl

4) Магній оксид             г)  K2O

5) Фосфор(III) оксид     д) CO2

6) Купрум(I) хлорид       е) P2O3

ІІІрівень ( 2 бала)
7. Складіть рівняння реакцій за наведеними схемами:

а) Al + Cl2  AlCl3

б) C3H8 +O2  CO2 + H2O

8. Допишіть рівняння реакцій:

а) Fe + S

б) CH4 + O2

ІV рівень ( 3бала)
9. Обчисліть і вкажіть масу води, яку треба взяти для приготування розчину масою 200г  з масовою часткою солі 5 %


  27.04. ТЕМА. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. 
      
     Представлення результатів навчальних проєктів 
   №9: « Дослідження якості води з різних джерел.»Коваленко.О.













      №10«Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.»Гринь А.
   
  Проєкти можна надіслати на пошту - galizkaj@gmail.com
        
      Переглянь відео

необхідно виконати тести до  27 квітня 20:00
Код доступу 317419
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання


Або надішліть посилання     учням:https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=317419
















29.04. ТЕМА. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.


         Представлення результатів навчальних проєктів
           №11: «Способи очищення води в побуті.»- Ляшенко В.
№12: «Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості.»-Колтко Б.
 Проєкти можна надіслати на пошту - galizkaj@gmail.com
Переглянь відео,виконай домашній експеримент &31, с. 182 - фото на вайбер.



13.04 Тема. Первинний інструктаж з БЖ. 
Лабораторний дослід № 10 
"Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами"
Пригадай, що таке індикатори
Відео до лабораторного досліду.
Оформлення лабораторного досліду
Прізвище, ім’я__________________________клас___________
Лабораторний дослід 10
Тема. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами
    Мета: - вивчити поняття індикатори та їх види, вдосконалити навички досліджувати дію індикаторів на кислоти та луги.
Обладнання та реактиви: відео лабораторного досліду
Хід уроку
Первинний інструктаж з БЖ. (Повторення правил поводження з кислотами, лугами)
Завдання 1. Переглянути відео та записати до таблиці спостереження.

Індикатор
Кислота HNO3
Луг Натрію NaOH



Фенолфталеїн


Універсальний індикатор


Меловий оранжевий 



     Висновок. Дайте відповідь на питання: які найкраще використовувати індикатори для лужного середовища, а які для кислого?(вкажіть назви індикаторів)
   Додаткове завдання ( по бажанню)Запишіть до кінця рівняння та розставте коефіцієнти, дайте назвиутвореним продуктам:
Na + H2O = ……..+……. -
BaO + H2O = ……….. -
Na2O + H2O =……….. -
H2O + CO2 = …….. -
H2O + SO3 = ……… -
K + H2O = …......+…….. -
H2O + SO2 =…………… -
H2O + N2O5 = ……… -

15.04 Тема. Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.

Прочитати & 30. до с.178.,Ягирський Максим готує еколого - еконгомічний проєкт "Зберігаючи воду - заощаджую родинний бюджет."























   
06.04. Тема. Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори»
М                                                              Повтори.
Вправа «Хрестики-нулики»:
CaO
HCl
NaOH
CaSO4
Al
O2
SO2
Li3PO4
KOH
H2SO4
Cu(OH)2
H2
Fe2O3
HNO3
ZnBr2
NaCl
Al(OH)3
Ag
ZnO
H3PO4
H2CO3
MgSO3
HI
O3
Cl2O5











Спробуйте дати назви цим оксидам, але спершу пригадаємо правило, за яким називають оксиди.
Назви оксидів складаються із  двох слів: перше – назва елемента, друге – оксид. Якщо елемент має змінну валентність та утворює декілька оксидів, то валентність елемента зазначається в дужках римською цифрою після назви елемента.
Вивчи. 
Взаємодія води з оксидами металічних елементів :  
Розглянемо взаємодію на прикладі Кальцій оксиду.
Складемо рівняння хімічної реакції між кальцій оксидом та водою:
СаО + Н2О = Са(ОН)2
                 Внаслідок взаємодії води з кальцій оксидом  утворюється гідрат оксиду – сполука оксиду з водою, що виявляє лужні (основні) властивості. Такі гідрати оксидів називають основами. Оксиди, що утворюють основи називаються основними.  Основними оксидами називаються оксиди металів, гідрати яких є основами.                                                              
До основних оксидів належать також натрій оксид, калій оксид. Складемо рівняння реакції між калій оксидом і водою з утворенням калій гідроксиду:           К2О + Н2О = 2КОН
Більшість оксидів металічних елементів не реагують з водою, але їм також відповідають гідрати оксидів. Розчинні у воді основи називаються лугами. (За таблицею розчинності визначити формули лугів). Кристалічні їдкі луги, що потрапили на шкіру, спричиняють опіки, їх не можна брати руками, а тільки пінцетом.
Взаємодія води з оксидами неметалічних елементів:
                                                                              Складемо рівняння хімічної реакції між водою та карбон (IV) оксидом:
Н2О + SО2 = Н2SО3
Утворюється кислота, яка називається сульфітна або сірчиста. Вода взаємодіє також з оксидами інших неметалічних елементів.
Вода взаємодіє з оксидами неметалічних елементів, утворюючи кислоти. Отже, гідратами оксидів неметалічних елементів є кислоти. Оксиди, яким відповідають кислоти називаються кислотними. Кислотними  називаються оксиди, гідрати яких є кислотами.
А яким же чином можна розрізнити ці речовини? За допомогою спеціальних речовин, які змінюють свій колір, залежно від середовища. Як вони називаються?
Отже, речовини, що змінюють своє забарвлення під впливом лугів та кислот, називаються індикаторами.
Розгляньте індикатори на дошці. Зверніть увагу на їх складні назви. Визначимо колір індикаторів у воді, яка має нейтральне середовище. (Вчитель демонструє колір індикаторів у нейтральному середовищі)
·        За матеріалом підручника заповнити таблицю:
Індикатор

Забарвлення досліджуваної речовини
Вода (нейтральне середовище)
Розчин кислоти(кисле середовище)
Розчин лугу (лужне середовище)
Лакмус
фіолетовий
?
?
Метилоранж
оранжевий
?
?
Фенолфталеїн
прозорий
?
?
         - опрацювати параграф 28-29;
-         виконати вправу 206- дописати схеми реакцій і скласти рівняння с. 166 ;





Немає коментарів:

Дописати коментар