неділя, 5 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання.Географія 8 клас.



ГЕОГРАФІЯ 8 клас


25.05. ТЕМА. Тема 3. Населення Донецької області. Кількість та структура населення. Етнічний склад.
ЗАВДАННЯ: за посиланнями виписати кількість та структуру населення, його етнічний склад
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%B0%D1%81%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%94%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97_%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%96

https://dn.gov.ua/ua/oblast/etnichnij-sklad-naselennya 
(Можна скористатися іншими джерелами)



26.05. ТЕМА. Особливості зайнятості населення 

ЗАВДАННЯ: за посиланням зробити висновки, щодо зайнятості населення в Донецькій області.
http://donetskstat.gov.ua/pres/presreliz.php?dn=0919&number=3





18.05. ТЕМА. Тема 2. Природа Донецької області. Особливості природних умов і ресурсів.
ЗАВДАННЯ: перейти за посиланнями, ознайомитись з матеріалами. Записати коротко про головне за темою уроку.

http://masters.donntu.org/2010/feht/loskutova/library/teza9.htm

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B5%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F_%D0%94%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97_%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%96





19.05. ТЕМА. Природокористування. Об’єкти природно-заповідного фонду. 
Дослідження 10 (екскурсіяОзнайомлення з об’єктами природи своєї місцевості 
ЗАВДАННЯ: здійснити віртуальну подорож  природоохоронними об'єктами Донецької області (знаходите в пошуковому рядку(https://geografiamozil2.jimdofree.com/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0/%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D1%84%D0%BE%D0%BD%D0%B4-%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8/ - можна використати дане посилання для пошуку)природні заповідники, біосферні заповідники, національні природні парки, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам’ятки природи та заповідні урочища - на вибір  і описуєте. Опис: коли заснований, площа,  що охороняється, тваринний і рослинний світ).





12.05. ТЕМА. Тема 1. Географічне положення,адміністративно-територіальний устрій, історія формування і розвитку Донецької області 

ЗАВДАННЯ: за додатковими джерелами, мережею Інтернет охарактеризувати (коротко): 
 1.Географічне положення Донецької області
 2. Адміністративно-територіальний устрій Донецької області.
 3.  Історія формування і розвитку Донецької області


04.05. ТЕМА. Трудові ресурси. Кількість і якість трудових ресурсів. Економічне активне населення
Завдання: поясніть, як змінюється рівень економічної активності населення України залежно від статі і місця проживання.



05.05. ТЕМА. Зайнятість населення. Проблеми зайнятості населення. Дидактичне тестування з теми 3-5. 
Нагадування: проходимо якісно 1 раз, якщо викинуло пиши мені. Вигадані імена з нижують усім оцінки на 1-2 бали
 Завдання необхідно виконати до  5 травня 20:00 
Код доступу 965182
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=965182













27.04. ТЕМА. Національний склад України: особливості та регіональні відмінності. Національні меншини та етнічні групи, основні райони їх розселення 
Завдання.
опрацюй &56, переглянь відео, випиши етнічні групи (зазнач їх галузь господарства,кухню, де мешкають).

28.04. ТЕМА. Релігія як явище культури. Світові релігії. Найпоширеніші релігійні конфесії в Україні
Опрацюй &57. Виконай тести.
необхідно виконати до  28 квітня 20:00 
Код доступу 414599
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=414599









21.04 Тема. Етноси. Найпоширеніші мовні сім`ї. Однонаціональні та багатонаціональні країни
Етнос — історично сформована на визначеній території стійка сукупність людей, що має єдину мову, стабільні особливості культури і психології, відзначається власного самосвідомістю і характером, специфічними нормами господарського життя. У світі налічується близько 5 тис. етносів (народів), кожен з яких цікавий та самобутній.
 Формування етносів. Найчисельніші народи світу. Поділ країн за різним складом населення
У найширшому розумінні еволюційний ланцюжок виникнення і становлення етносу можна зобразити так: рід → плем’я → союз племен → народність → народ → нація.
Найчисельніші народи світу (дані English Wikipedia в млн осіб): китайці — 1300, хіндустанці — 420, араби — 400-420, бенгальці — 320, німці — 150, іспанці — 150, росіяни — 130-150, італійці — 140, японці — 130, пенджабці — 120, французи — 106, яванці — 105, англійці — 100, біхарці — 100. Серед найбільших народів світу також можна виділяти й американців США, мексиканців, бразильців. Однак за переписом населення в цих країнах етнічний склад переважно визначають або за кольором шкіри, або як нащадків змішаних шлюбів.До того ж відмінності між різними мовами і діалектами (різновидами) однієї мови досить нечіткі.

Мови світу за ознакою спорідненості об’єднують у мовні сім’ї. Сім’ї поділяють на групи. Найбільш поширені мови індоєвропейської сім’ї, яка містить близько 100 різних мов. Ними розмовляє близь­ко 45 % населення світу. Ця мовна сім’я об’єднує 10 мовних груп.
ЗАВДАННЯ. &55, використовуючи карту атласу «Мовні сім’ї, групи та народи світу», накресліть схему «5 найпоширеніших мовних сімей», складовими якої є назви мовних сімей, мовних груп, приклади народів, які розмовляють цими мовами. На контурній карті світу позначте по 5 держав, офіційними мовами яких є англійська, іспанська.




13.04 Тема. Відмінності в рівнях і темпах урбанізації в Україні і світі. Субурбанізація. Хибна урбанізація.
& 53 прочитати, розгорнута відповідь на  запитання або виконайте завдання (1).


ЗАПИТАННЯ Й ЗАВДАННЯ
1.    Дайте визначення поняття «субурбанізація», «хибна урбанізація».
2.    Як Ви зрозуміли поняття «темп» і «рівень урбанізації»? Наведіть приклади.
3.    Поясніть вплив природних та демографічних чинників на територіальні відмінності густоти населення в Україні.

4.    Порівняйте рівень і темпи урбанізації в Україні і світі.



14.04 Тема. Пройти тести

Завдання необхідно виконати до  15 квітня 12:00 ред.

Повідомте учням
Код доступу 536821
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=536821





























06.04  Тема. Міські і сільські населені пункти. Класифікація міст за кількістю населення та функціями
За  параграфами 52, 54 виконати завдання картки (1 на вибір)
               Картка 1 етапу. Типи населених пунктів

1. Населені пункти поділяються на _______________ та_____________________.
2. Містом вважається населений пункт, в якому проживає не менш як___________ тисяч чоловік, за умови, що 85% з них___________________________________.
3. За кількістю населення міста поділяються на:
              1) малі;
              2) середні;
              3)_______________________;
              4) ______________________;
              5)_______________________.
4. Типи міст за функціями:
              1) адміністративні центри;
              2) наукові центри;
              3)  _______________________;
              4)  _______________________;
              5) _______________________ ;
              6)  _______________________.

                            Картка 2 етапу. Міські населені пункти

1.  Найбільшою часткою міського населення характеризуються такі області:_____
    _______________________________________________. Це зумовлено такими факторами: ________________________________________________________.

                             Картка 3 етапу. Сільські населені пункти

1. До сільських населених пунктів належать поселення, жителі яких зайняті головним чином ____________________________ господарством.
2. Кількість сільських мешканців в країні постійно:
             А) збільшується;
             Б) зменшується.
3. На характер сільських поселень в першу чергу впливають ___________________ чинники, а також і суспільно - економічні.
4. Найбільшою густотою сільського населення характеризуються такі області:____
    ______________________________________________. Це зумовлено такими факторами: ________________________________________________________.
                           Картка 4 етапу. Додаткові завдання
Порівняйте ситуацію в Донецькій та Закарпатській областях (заповніть таблицю, зробіть висновок).
           План  характеристики
  Донецька область
Закарпатська область
1. Площа


2. Кількість населення


3. Кількість міських мешканців


4. Рівень урбанізації


5. Кількість сільських мешканців


6. Кількість міських населених
    пунктів


7. Кількість сільських населених
    пунктів


8. Густота населення


9. Природний приріст


       Висновок: указати причину відмінностей.

07.04. 
Тема.  Урбанізація, причини,  що її зумовлюють. Міські агломерації. Мегаполіси. Світові міста



Розповідь  Процес урбанізації (поширення міського способу життя) набрав у XIX (країни Європи та Північної Америки) та XX ст. (усі регіони світу) особливо великих темпів. Поступово міста стали основною формою розселення людей у сучасному світі. Так, якщо на початку XIX ст. міське населення світу становило 3 %, у 1900 р,— 14 %, то у 1950р - 29%, у 2000р.- 51 %, а у 2005р-53 %. При цьому площа всіх міст займає близько 1 % суходолу.
У більшості високорозвинутих країн у містах проживає 75—80% населення. Однак уявлення про те, який населений пункт треба вважати містом, у різних країнах мають значні відмінності.
Для сучасного етапу урбанізації в усьому світі характерний ріст і збільшення числа великих міст (понад 100 тис. осіб), що виконують різні функції (економічні, адміністративні, науково-освітні). Набагато зросла кількість міст-мільйонерів. Станом на початок 2006 р. (за даними Бюро переписів США) налічувалось 437 міст-мільйонерів.
 Навколо них та інших великих міст формуються агломерації. Число агломерацій світу, кількість жителів в яких перевищувала 10 млн осіб у 2005 р. (за даними Бюро переписів США) досягла 25. У 13 з них проживає понад 15 млн осіб.
Результатом подальшого розвитку і поглиблення процесу урбанізації стало формування мега-полісів (мегалополісів) — гігантських скупчень агломерацій і міст, що майже злилися одне з одним. Три з них сформувалися в США. Японський мегаполіс, що про.стягся вздовж Тихоокеанського узбережжя (Токайдо), має населення понад 60 млн осіб. Ще два мегаполіси з населенням по ЗО млн осіб виділяють у Європі.
У високорозвинутих країнах та країнах, що розвиваються, існують значні відмінності у процесі урбанізації. Насамперед вони стосуються "віку" урбанізації, її рівня, темпів і спрямованості.
У країнах, що розвиваються, урбанізація прийняла особливо стрімкий (темпи у 1,7 разу більші, ніж у розвинутих країнах) і некерований характер. Найвищого рівня вона досягла в Латинській Америці — 75 %, набагато нижчою залишається в Африці та Азії — близько 35 %. Однак для багатьох країн "третього світу" характерною є "псевдо-урбанізація* або несправжня урбанізація, тобто ріст міст не супроводжується поширенням міського способу життя.
Особливий характер має урбанізація в нафтовидобувних країнах Близького Сходу. Тут, на базі високих доходів від експорту нафти в 1970-і — на початку 1980-х рр. і швидкої індустріалізації, виросли сучасні міста з комфортними умовами життя для корінного населення. Рівень урбанізації в ОАЕ досягнув 80 %, Катарі - 87 %, Кувейті - 90 %.
Сільське населення світу
У світі в цілому частка сільського населення з початку XXI ст. стала меншою, ніж міського. Однак у більшості країн, що розвиваються, кількість жителів сільських поселень значно переважає міських жителів, особливо в Африці та Азії.
У розвинутих країнах сформувалися дві основні форми сільського розселення:групова і розсіяна (дисперсна). Перша характеризується існуванням малих і великих сіл, селищ (у країнах Європи, Японії). У США і колишніх переселенських колоніях (Канада, Австралія, Нова Зеландія) переважає розсіяне розселення: окремі ферми та приміські селища з установами, що обслуговують групи ферм. Велика частина сільського населення західноєвропейських країн не зайнята в сільському господарстві. Великого поширення набули тут щоденні маятникові поїздки до міста на роботу і навчання.
У країнах, що розвиваються, форми сільського розселення мають значні відмінності, які залежать від природних умов, спеціалізації і рівня розвитку сільського господарства. Переважають великі села, місцеві ринкові центри. У районах кочового скотарства (пустелях, напівпустелях, саванах) мережа сільських поселень взагалі відсутня, характерне кочове та напівкочове (проживання на одному місці 10—20 років) розселення.

3. Самостійне опрацювання матеріалу підручника за  варіантами (параграф 53,54)
І-Мегаполіси – пояснити їх утворення, охарактеризувати
ІІ- Світові міста - пояснити їх утворення, охарактеризувати


        


Немає коментарів:

Дописати коментар