ПРИРОДОЗНАВСТВО 5 клас
25.05. ТЕМА. Підсумкове узагальнення знань з теми «Людина на планеті Земля»
Навчальний проект №4 «Смітити не можна переробляти» (про «друге життя» побутових речей) - для кожного.
25.05. ТЕМА. Підсумкове узагальнення знань з теми «Людина на планеті Земля»
Навчальний проект №4 «Смітити не можна переробляти» (про «друге життя» побутових речей) - для кожного.
Багато вже використаних нами в побуті речей можуть отримати друге життя
(наприклад, з використаних пластикових пляшок можна робити сувеніри, корисні
речі для саду/городу; можна розмалювати скляні банки. В використані пластикові
пакети, папір (коробки) також можуть бути ще раз використані як корисні речі).
Таким чином, ми не будемо купувати нові речі і сприятимемо не тільки
заощадженню наших коштів, а й збереженню природних ресурсів на виготовлення
нових таких речей. Давайте використаємо наш досвід, ресурси інтернету і нашу
фантазію і створимо нові корисні речі зі старих! (і правильно поставимо кому в
назві проекту).
ЗАВДАННЯ: підручник с. 216 - 217. Презентувати свій індивідуальний проект (нової речі), яку можна виготовити після прямого використання речі- надіслати фото речі до і фото готової "нової речі." Наприклад:
Завдання: скласти 5 тестів (3 - з 1 правильною відповіддю, 2- з кількома правильними відповідями) до &45-48. Фото надіслати на вайбер.
18.05. ТЕМА. Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.
ЗАВДАННЯ: опрацювати &48, випишіть із додаткових джерел заповідники, заказники, національні парки Донецької області.
20.05.ТЕМА. Первинний інструктаж з БЖ
Практичне занятття
№13 Дослідження
екологічних проблем своєї місцевості.
РОБОТА В ЗОШИТІПрактичне занятття №13
Тема.
Дослідження екологічних проблем своєї місцевості
Мета:
проаналізувати наявні екологічні проблеми своєї місцевості,
запропонувати можливі шляхи їх розв’язання.
Обладнання
й матеріали: зображення рослин і тварин району проживання,
чисельність яких зменшилася, фотографії із зображенням наслідків
екологічних проблем своєї місцевості.
Хід заняття
Первинний інструктаж з БЖ
1. Зберіть та запишіть інформацію про основні екологічні проблеми у нашій місцевості
і запишіть їх.
2. Визначте основні джерела забруднення середовища у нашій
місцевості(можна сфотографувати).
3. Запропонуйте план розв’язання визначених проблем.
Висновок: на цьому практичному занятті...
13.05. ТЕМА. Охорона
природи. Червона книга України.Первинний інструктаж з БЖ
Практична робота №2 Складання Червоної книги своєї місцевості.
1. Складіть список рослин, які ростуть у нашій місцевості
і занесені до Червоної книги України (області) по 2-3 рослини.
РОБОТА В ЗОШИТІ
Мета: встановити
види живих організмів своєї місцевості, чисельність яких значно зменшилася, та
скласти їхній список – Червону книгу своєї місцевості.
Обладнання й
матеріали: зображення рослин і тварин регіону проживання,
чисельність яких зменшилася, атласи-визначники, довідники, енциклопедії, атлас Донецької області.
Хід роботи
2. Складіть список тварин Червоної книги України(області), які зустрічаються у нашій місцевості по 2-3 тварини (комахи, птахи, ссавці та інші - на вибір).
3. За результатами виконання завдань заповніть таблицю:
04.05. Тема. Зміни
в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини.
06.05. Тема. Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття,
боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів).
27.04. ТЕМА. Віртуальна екскурсія на ферму
22.04 Практичне заняття № 12 Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій.
Інструктивна картка
Завдання 2. Заповни таблицю «Найпоширеніші організми України». Випиши по 1-2 приклади організмів до таблиці,зазначаючи назву та місце зростання, отруйність (+ або-).
Назва
організму
|
До якої
групи належить (рідкісні, зникаючі, вразливі)
|
Причина
зменшення кількості
цих
організмів
|
ВИСНОВОК:
Завдання: за відео записати зміни в природі, які спричинила людина. Прочитати &45.
06.05. Тема. Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття,
боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів).
Завдання. Скласти схему вирішення екологічних проблем по кожному із забруднювачів(виписати забруднювачі та вказати як подолати дані проблеми). Прочитати &46
27.04. ТЕМА. Віртуальна екскурсія на ферму
Переглянути відео, описати свої враження (близько 7-10 речень)
29.04. ТЕМА. Людина частина природи. Зв'язок людини з природою
Преглянь відеоурок.
Виконай тести
необхідно виконати до 29 квітня 20:00
22.04 Практичне заняття № 12 Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій.
Інструктивна картка
Тема. Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій.
Мета: ознайомитися з найпоширенішими
корисними і отруйними рослинами, тваринами і грибами; навчитися розрізняти їх
за атласами-визначниками.
Обладнання і матеріали: атласи-визначники,
робочі зошити з природознавства, відео.
Хід роботи
Первинний інструктаж з БЖ
Завдання 1. Передивіться подані відео про тварин, рослини, гриби. Зверни увагу на їх зовнішній вигляд, форму забарвлення і розміри
окремих частин тіла. Це допоможе тобі розпізнати їх у живій природі.
Завдання 2. Заповни таблицю «Найпоширеніші організми України». Випиши по 1-2 приклади організмів до таблиці,зазначаючи назву та місце зростання, отруйність (+ або-).
Організми
|
Назва
|
Отруйність
|
Місце зростання чи мешкання
|
Рослини
|
|||
Тварини
|
|||
Гриби
|
Висновок: на підставі
проведених досліджень зроби висновок про різноманітність живої природи України.
13.04 Тема. Угруповання організмів. Екосистеми.
Завдання:переглянути відео. Прочитати параграф 44. Охарактеризувати 1 екосистему на вибір у вигляді плану, схеми, малюнку.
06.04 Ґрунтове середовище.
Завдання:переглянути відео. Прочитати параграф 44. Охарактеризувати 1 екосистему на вибір у вигляді плану, схеми, малюнку.
15.04 Тема. Рослинний і тваринний світ своєї місцевості.
Завдання: скласти розповідь(письмово) про тварин (птахи, риби, комахи тощо) або рослини (луків, полів, лісів тощо) села Верхньокам"янське.
Відео для ознайомлення з тваринами та рослинами України.
06.04 Ґрунтове середовище.
Опрацюй параграф 42.
Запиши відомих тобі мешканців ґрунту. Як вони пристосовані до існування в ньому?
08.04.Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв'язки між організмами
В організмів виникають просторові зв'язки, у яких різноманітні види об'єднуються не в будь-якому поєднанні, а тільки за умови пристосування до спільного проживання.
Взаємозв'язки і взаємовпливи живих істот надзвичайно різноманітні. Вони можуть бути прямими і непрямими. У природі все збалансовано і жоден вид організмів не намагається знищити інший.
Наприклад, проживання на одній території зайця і їжака, білки і лося, проростання на одній території волошки і кропиви.
Рослини живуть не відокремлено, а у взаємодії з іншими рослинами, бактеріями, грибами, тваринами. Тварини відіграють важливу роль у запиленні й поширенні рослин.
- Зв'язки живлення
Ланцюги харчування є найбільш наочним прикладом взаємодії між організмами. Так, одні організми за життя або після загибелі є поживою для інших. Рослини є першою ланкою в ланцюгах харчування, оскільки лише вони здатні самостійно виробляти органічні речовини, а також є основою в співіснуванні всіх живих істот на певній території. Розглянемо приклади зв'язків, у яких кожний попередній організм є їжею для наступного.
1. Зелені рослини поїдає заєць, який стає здобиччю вовка.
2. Листки зеленої рослини об'їдає жук; його з'їдає синиця, що стає здобиччю хижого птаха — яструба.
3. Маленькими зеленими водоростями живляться рачки дафнії, їх поїдає карась; на карася полює щука.
Зверніть увагу, що у наведених прикладах першими зазначені рослини. Чому? Тому що лише вони здатні утворювати поживні речовини, використовуючи енергію світлових променів. Поїдаючи рослини, травоїдні тварини забезпечують свій організм поживними речовинами та енергією. М'ясоїдні тварини одержують необхідні їм речовини та енергію, поїдаючи травоїдних або інших м'ясоїдних тварин.
Щойно розглянуті приклади, коли кожний попередній організм є їжею для наступного, називають ланцюгами харчування, їх записують так:
1. Зелені рослини — заєць — вовк.
2. Зелені рослини — жук — синиця — яструб.
3. Зелені рослини (водорості) — дафнії — карась — щука.
Параграф 43, с.188 №5 письмово (опис можливих взаємозв'язків між організмами)
Немає коментарів:
Дописати коментар