неділя, 20 жовтня 2019 р.

Календарне планування з хімії 7 клас


Хімія : підруч. для 7 кл.загальноосвіт.навч.закл./П.П. Попель , Л.С. Крикля.- К.: ВЦ «Академія», 2015.-192с.:іл.. 
 ХІМІЯ 7 клас
 (КР-2, ПР-5, ЛД-10 , НП -13 )
з/п
Дата
з/п
(зміна)
Дата
Зміст (тема) уроку
Примітка
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності




Вступ (4 год)
Тема 1. (20 год) Початкові хімічні поняття
Тема 1.1 ( 9 год) Початкові хімічні поняття

Учень/учениця
Знаннєвий компонент
називає  лабораторний посуд і основне обладнання кабінету хімії;
знає і розуміє  правила поведінки учнів у хімічному кабінеті та правила безпеки  під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;
пояснює призначення лабораторного посуду та обладнання кабінету хімії.
Діяльнісний компонент
виконує найпростіші лабораторні операції з використанням обладнання кабінету хімії за вказівкою вчителя;
дотримується  правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки  під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії.
Ціннісний компонент
висловлює судження про застосування хімічних знань та історію їхнього розвитку; доцільність марковання небезпечних речовин,  які  входять до складу харчових продуктів і побутових хімікатів; 
робить висновки щодо безпечного використання речовин, з урахуванням їхнього марковання;
усвідомлює право на власний вибір і прийняття рішення.
1



Вступний  інструктаж з БЖ .Первинний  інструктаж з БЖ
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії.
Навчальний проект №1: «Хімічні речовини навколо нас.»

Демонстрації
1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти).
2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів.
2



Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті.  Ознайомлення з  лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркованням небезпечних речовин.
Навчальний проект №2 «Історичне  значення вогню.»


3



Первинний  інструктаж з БЖ Лабораторні  досліди
1. Дослідження будови полум’я.
2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів).

4



Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії.
Первинний  інструктаж з БЖ Практична робота№1: « Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами.  Виконання найпростіших лабораторних операцій.»








5



Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин.
Первинний  інструктаж з БЖ Лабораторний дослід №3 «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.»

Учень/учениця
Знаннєвий компонент
називає хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи;  найпоширеніші хімічні елементи в природі;
наводить приклади простих і складних речовин, хімічних явищ у природі та побуті;
пояснює зміст хімічних формул, сутність закону збереження маси речовин, рівнянь хімічних реакцій.
Діяльнісний компонент
розрізняє фізичні тіла, речовини, матеріали, фізичні та хімічні явища, фізичні та хімічні властивості речовин, чисті речовини і суміші, прості й складні речовини, металічні та неметалічні елементи, використовуючи періодичну систему; метали й неметали, атоми, молекули;
спостерігає хімічні й фізичні явища;
описує якісний і кількісний склад речовин за хімічними формулами; явища, які супроводжують хімічні реакції;
використовує Періодичну систему як довідкову для визначення відносної атомної маси елементів;
складає формули бінарних сполук за валентністю елементів, план розділення сумішей;
визначає валентність елементів за формулами бінарних сполук;
обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою; масову частку елемента в складній речовині та масу елемента в складній речовині за його масовою часткою, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;
дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки  під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;
виконує найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення сумішей;
Ціннісний компонент
усвідомлює необхідність збереження власного здоров’я і довкілля при використанні хімічних речовин;
висловлює судження про багатоманітність речовин та значення закону збереження маси речовини;
виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності;
робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя).

6



Молекули. Атоми.

7



Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва.  
Демонстрації
3. Періодична система хімічних елементів.
8



Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей.  Первинний  інструктаж з БЖ Практична робота №2: «Розділення сумішей».

9



Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.

10



Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини.  Первинний  інструктаж з БЖ Лабораторний дослід №4 «Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.»

11



Багатоманітність речовин. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи.

Демонстрації
4. Зразки металів і неметалів.
12



Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.

13



Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.

14



Контроль знань з теми «Початкові хімічні поняття». Самостійна робота





Тема 1.2 ( 11 год) Початкові хімічні поняття

15



Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.
Розв’язання розрахункових задач №1 «Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.»

16



Масова частка елемента в складній речовині. Розв’язання розрахункових задач  №2 «Обчислення масової частки елемента в складній речовині».

17



Розв’язання розрахункових задач №3       «Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою».

18



Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції
та явища, що їх супроводжують. 
Первинний  інструктаж з БЖ Лабораторний дослід №5-9 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.».
Домашній експеримент
1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.
19



Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.
Первинний  інструктаж з БЖ Лабораторний дослід №5-9
 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.»
Демонстрації
5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний).
20



Первинний  інструктаж з БЖ Практична робота №3: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів».

21



Тематична контрольна робота №1.

22



Аналіз тематичної контрольної роботи та коригування знань учнів.

23



Хімічні властивості речовин. Представлення результатів навчальних проектів №3 «Хімічні явища у природі», №4  «Хімічні явища в побуті.»

24



Хімічні властивості речовин .Представлення результатів навчальних проектів №5 «Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.»,
№6 «Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.»





Тема 2. (11 год) Кисень






Повітря, його склад.Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.

Учень/учениця
Знаннєвий компонент
називає склад молекул кисню, оксидів, якісний та кількісний склад повітря;
наводить приклади оксидів, реакцій розкладу і сполучення;
пояснює суть реакцій розкладу і сполучення, процесів окиснення, колообігу Оксигену.
Діяльнісний компонент
розрізняє процеси горіння, повільного окиснення, дихання, реакції розкладу і сполучення;
описує поширеність Оксигену в природі;  його фізичні властивості;
характеризує хімічні властивості кисню;
аналізує умови процесів горіння та повільного окиснення;
складає рівняння реакцій: добування кисню з гідроген пероксиду; кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю, метаном, гідроген сульфідом;
використовує лабораторний посуд для добування (з гідроген пероксиду) і збирання кисню;
визначає наявність кисню дослідним шляхом;
дотримується запобіжних заходів під час використання процесів горіння; інструкції щодо виконання хімічних дослідів та правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.
Ціннісний компонент
обґрунтовує застосування кисню;
оцінює значення кисню в життєдіяльності організмів; озону в атмосфері; вплив діяльності людини на стан повітря;
усвідомлює наслідки небезпечного поводження з вогнем,  відповідальність за збереження повітря від шкідливих викидів.




Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.

Демонстрації
6. Добування кисню з гідроген пероксиду.
7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.
8. Доведення наявності кисню.




Первинний  інструктаж з БЖ Практична робота №4 «Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.»





Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.
Демонстрації
9. Спалювання простих і складних речовин.




Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Умови виникнення та припинення горіння.

Демонстрації
9. Спалювання простих і складних речовин.




Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду).

Демонстрації
9. Спалювання простих і складних речовин.




Взаємодія кисню з простими та складними речовинами.





Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Навчальний проект №7 «Проблема забруднення повітря та способи  розв’язування її.»





Представлення результату Навчального проекту №8  «Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять.»





Контроль знань з теми «Кисень». Самостійна робота.





Аналіз самостійної роботи та коригування знань
учнів.





Тема 3. (11 год) Вода






Вода, склад и молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода — розчинник.

Учень/учениця
Знаннєвий компонент
називає склад молекули води;
наводить приклади водних розчинів; формули кислот і основ.
Діяльнісний компонент
описує поширеність води у природі, фізичні властивості води;
розрізняє розчинник і розчинену речовину;
складає рівняння реакцій води з кальцій оксидом, натрій оксидом, фосфор(V) оксидом, карбон(ІV) оксидом;
обчислює масову частку і масу розчиненої речовини, масу і об’єм  води в розчині, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;
виготовляє розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини;
розпізнає дослідним шляхом кислоти і луги;
використовує здобуті знання та навички в побуті для раціонального використання води та збереження довкілля;
володіє елементарними навичками очищення води в домашніх умовах;
Ціннісний компонент
обґрунтовує значення розчинів у природі та житті людини;
оцінює роль води в життєдіяльності організмів;
висловлює судження про вплив діяльності людини на чистоту водойм та охорону  їх від забруднень;
відповідально ставиться до збереження водних ресурсів.




Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.





Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.
Розрахункові задачі
4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.





Виготовлення розчину.
Розрахункові задачі
4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.
Демонстрації
10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.




Первинний  інструктаж з БЖ Практична робота №5 «Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.»





Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. Первинний  інструктаж з БЖ. Лабораторний  дослід №10 «Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.»
Демонстрації
11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором.




Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори.  

Демонстрації
12. Взаємодія карбон(ІУ) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором.




Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.  Представлення результатів  Еколого-економічного проекту №13: «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет».





Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Представлення результатів навчальних проектів №9: « Дослідження якості води з різних джерел.»;
№10 «Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.»





Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Представлення результатів навчальних проектів
№11: «Способи очищення води в побуті.»;
№12: «Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості.»





Тематична  контрольна робота №2.





Повторення: Взаємодія кисню з простими та складними речовинами. Взаємодія води з оксидами.






Повторення: Розв’язання розрахункових задач:«Обчислення масової частки елемента в складній речовині»;
«Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.»






Екскурсія Краєзнавчий музей.





Немає коментарів:

Дописати коментар