АНОТАЦІЯ ДОСВІДУ РОБОТИ
вчителя біології Верхньокам’янської загальноосвітньої
школи І-ІІ ступенів
Бахмутської
районної ради Донецької області
1.
Тема. «Розвиток
творчих здібностей учнів через систему
інтегрованих уроків природничого циклу».
2.
Автор. Галицька Ірина Юріївна
3.
Актуальність проблеми. Ідея
інтегрованого навчання актуальна, оскільки з її успішною методичною реалізацією
передбачається досягнення мети якісної освіти, тобто освіти конкурентноздатної,
спроможної забезпечити кожній людині самостійно досягти тієї чи іншої життєвої
цілі, творчо самостверджуватися в різних соціальних сферах.
Інтеграцію
вважаю необхідним дидактичним засобом, за допомогою якого можливо створити в
учнів цілісну картину світу. Через інтеграцію здійснюю особистісно зорієнтований
підхід до навчання, щоб учень сам міг обирати «опорні» знання з біології з
максимальною орієнтацією на суб’єктивний досвід, що склався в нього під впливом
як попереднього навчання, так і більш широкої взаємодії з навколишньою
дійсністю.
Між учителем і учнем складаються «суб’єкт-суб’єктні»
стосунки. Учитель часто виступає в ролі помічника, консультанта, що заохочує
оригінальні знахідки, які стимулюють активність, ініціативу, самостійність.
Інтегроване навчання є не лише повідомленням певної
суми знань учнем, але і розвитком у них пізнавальних інтересів, творчого
відношення до справи, прагнення до самостійного " добування" і
збагачення знань і умінь.
Актуальність досвіду полягає у визначенні
напрямку методичного пошуку, способів формування життєвої компетентності та
знаходження шляхів підвищення особистісного творчого потенціалу учнів, їх
прагнення до самореалізації і життєвого успіху.
4.
Ким і
коли схвалений досвід. Методичним об’єднанням учителів
природничого циклу.
5.
Форма
використання. Всеукраїнський конкурс «Учитель року», майстер клас
для вчителів школи.
6.
Рівень
готовності до розповсюдження. Досвід описаний та опублікований (
особистий блог https://galizkaj.blogspot.com/).
7. Можливі форми подальшого впровадження і розповсюдження. Новизна ідеї полягає у
створенні оригінальних розробок (презентацій, тестових завдань,
відеоматеріалів, буклетів, майстер-класів, виступи у форматі TED, розробок уроків), які допоможуть у
цікавій для учнів формі засвоїти навчальний матеріал. Розкрити складні
біологічні процеси, зрозуміти їх сутність.
За інноваційним потенціалом мій досвід є модифікаційним. Адже, я, як
вчитель, через шлях спроб і помилок відпрацьовую свою методику роботи з класом
та з кожним учнем.
8. Апробація досвіду. Провідна ідея досвіду полягає у виявленні і
апробації форм і методів застосування нових інформаційних технологій в
учбово-виховному процесі для підвищення якості знань учнів з біології,
розвитку їх творчих здібностей. Апробований на Всеукраїнському
конкурсі «Учитель року».